هیتر برقی

سیستم گرمایشی برقی (هیتر تابشی برقی)

فهرست مطالب

سیستم گرمایشی برقی (هیتر تابشی برقی) چیست؟

سیستم گرمایشی برقی یا هیتر تابشی برقی در واقع الگویی از تابش خورشید می باشد. در حقیقت این دستگاه مانند گرمای تابشی و تشعشعی خورشید، با منعکس نمودن اشعه ایکس در اثر المنت ها پروسه گرم کردن را انجام می دهد. برای آشنایی با انواع هیتر تابشی روی لینک کلیک نمایید. بخاری های تابشی برقی با استفاده از امواج مادون قرمز گرما تولید می کنند. این دستگاه ها راه حل خوبی برای افرادی هستند که به دنبال یک منبع گرما فوری هستند.

هیتر برقی

انرژی الکتریکی المنت ها در گرماتاب برقی باعث گرم شدن دستگاه شده و به نقطه تابش می رسند. پس از این مرحله، نور به صفحه صیقلی برخورد کرده و به سمت بیرون منعکس می شود و در نهایت محیط خیلی سریع گرم می شود.

از آنجایی که هیتر تابشی برقی برای کار کردن به گاز نیاز ندارد٬ در مناطقی که از سوخت گاز محروم هستند بسیار مناسب می باشد. لازم به ذکر است که این دستگاه برای ارتفاع ساخته شده است و در نتیجه سقف مکان مورد نظر شما باید به اندازه کافی جهت استقرار این دستگاه بلند باشد.

مطالعه بیشتر: هیتر تابشی گازی چیست و چه کاربردی دارد؟

هیتر تابشی برقی

مزایای هیتر تابشی برقی

یکی از اصلی ترین مزایای گرماتاب برقی این است که میتوان از آن برای فضاهای باز مانند کافه ها و رستوران های روباز نیز استفاده کرد. زیرا باد و جریان هوا نمی توانند تأثیری بر انتقال گرما داشته باشند. از دیگر مزایای این دستگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برخورداری از امنیت بالا
  • عدم اشغال فضا
  • کاهش مصرف انرژی نسبت به سایر سیستم های گرمایشی تابشی برقی
  • عاری از صدا
  • نصب آسان و سریع
  • تولید گرمای مطلوب و پاک
  • عملکرد چند منظوره و قابل استفاده به صورت پایه دار و یا قابل نصب روی دیوار و سقف
  • مقرون به صرفه بودن دستگاه

قیمت هیتر تابشی برقی

این دستگاه انواع و مدل های مختلف دارد و برای انواع فضاهای باز قابل استفاده است. بنابراین قیمت گرماتاب تابشی برقی نیز متفاوت می باشد. اخگرتابش مفتخر است که بهترین انواع گرماتاب را در اختیار شما قرار دهد. جهت خرید گرماتاب با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت٬ با شماره 44277905 (دفتر تهران) تماس حاصل نمایید.

 

اجزای تشکیل دهنده هیتر تابشی برقی

خرید هیتر تابشی برقی

هیتر تابشی برقی شامل بخش های زیر می شود:

– کلید روشن و خاموش

سوئیچ روشن و خاموش در این دستگاه برای راه اندازی و خاموش نمودن دستگاه و ارائه کاربری آسان تعبیه شده است.

– رفلکتور

رفلکتور یا منعکس کننده گرماتاب برقی، یکی از اجزاء اصلی دستگاه است که گرما را از المنت به محیط منتقل می سازد. سطح این قسمت کاملا صیقلی و براق بوده و می توانند تا حد زیادی اشعه مادون قرمز را منعکس سازد. به دلیل عملکرد مهمی که دارد، رفلکتور از مواد محکم و براقی نظیر استیل و آلومینیوم ساخته شده است. به طور معمول جهت کارایی بالاتر این دستگاه از ورقه های استیل بهره گرفته می شود.

– المنت

المنت هایی که در هیتر تابشی برقی تعبیه شده اند معمولا دو عدد و از جنس شیشه می باشند. المنت های شیشه ای عمدتا از جنس پیرکس یا کوارتز ساخته می شوند و با عبور جریان از مقاومت های خاص، عمل تبدیل انرژی الکتریکی به اشعه مادون قرمز را بر عهده دارند. از ویژگی های منحصر به فرد کوارتز می توان به قدرت بالا در انتقال حرارت اشاره نمود. علاوه بر این سرعت گرمایش بسیار بالا بوده و محیط در زمان کوتاهی گرم می شود.

– تایمر و ریموت کنترل

تایمر و ریموت کنترل در گرماتاب برقی تابشی به منظور کنترل عملکرد تولید حرارت استفاده می شوند و می توان با آنها زمان کارکرد دستگاه را با دقت برنامه ریزی کرد. با ریموت آن نیز شما می توانید از راه دور، تنظیمات دلخواه را اعمال نمایید.

چه زمانی از یک بخاری تابشی برقی انتخاب کنیم؟

یک بخاری تابشی زمانی که در نزدیک افراد یا اشیایی که نیاز به گرم ماندن دارند قرار گیرد بسیار کارآمد خواهد بود. در اینجا، باز یا بسته بودن فضا چندان مهم نیست، زیرا این افراد یا اشیاء هستند که به جای هوا گرم می شوند.

همچنین، از آنجایی که هیتر های تابشی برای گرم کردن فضا به هوای دمیده‌ شده متکی نیستند و هیچ جریانی ایجاد نمی‌کنند، می‌توانند برای افرادی که از آلرژی، آسم یا سایر مشکلات مربوط به تنفس رنج می‌برند، محافظ سلامتی واقعی باشند.

در نهایت، گرماتاب تابشی برقی معمولاً گزینه‌های ایده‌آلی برای زیرزمین‌ها، گاراژها، سوله‌های ذخیره‌سازی که نیاز به کنترل دما دارند، پاسیوها و کارگاه‌ها نیز نمونه‌های خوبی از اتاق‌هایی هستند که گرمای تابشی می‌تواند انتخابی عالی و کارآمد در مصرف انرژی باشد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کسری محجوب
کسری محجوب
6 ماه قبل

سلام و خسته نباشید
ممنون از سایت گروه خوبتون خواهشا اطلاعات مربوط به آمپر مصرفی یا وات دستگاه های گرمایشی رو حتما ذکر کنید

2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسید.x