گرمایش سالن های نمایشگاهی | اخگرتابش

گرمایش سالن های نمایشگاهی

فهرست مطالب

گرمایش سالن های نمایشگاهی

درگرمایش  نمایشگاه‌ها و سالن‌های نمایش، سیستم‌های گرمایشی نقش مهمی در حفظ شرایط راحت برای بازدیدکنندگان و حفظ وضعیت اقلام نمایش داده شده دارند.

سالن های نمایشگاهی مکان‌های بزرگی هستند که میزبان رویدادهای متنوعی هستند و برای اطمینان از راحتی، شرکت‌کنندگان به سیستم‌های گرمایش  مؤثر نیاز دارند. روش های گرمایش سنتی می تواند ناکارآمد و پرهزینه باشد. با ادامه پیشرفت فناوری، استراتژی‌های نوآورانه برای گرمایش بهینه در این مراکز  پدیدار شده‌اند که راه‌حل‌های کارآمد را در عین کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها ارائه می‌کنند.

گرمایش سالن نمایشگاهی

سیستم های گرمایش و تهویه مطبوع نمایشگاه ها و سالن های نمایشگاه. برای اهداف جابجایی هوا در حوزه‌های فروش و نمایشگاه، بهتر است بتوانید طیف گسترده‌ای از محصولات را با فناوری‌های پیشرفته و با امکان سفارشی‌سازی عملکرد آنها بر اساس نیازهای سیستم ارائه دهید. سیستم‌های گرمایشی برای نمایشگاه‌ها و سالن‌های نمایشگاهی باید با در نظر گرفتن تعداد افراد حاضر در هر روز و در زمان‌های معینی از سال و همچنین اقلام و محصولات نمایش داده شده و الزامات ریزاقلیمی آنها طراحی شوند.

 می توان به سامانه های گرمایش تابشی که یکی از کارآمد ترین سامانه های گرمایشی برای سالن های نمایشگاهی می باشد اشاره کرد:

گرمایش سالن های نمایشگاهی و سامانه های گرمایش تابشی

سیستم گرمایش اماکن عمومی مانند سالن‌های ورزشی، سالن‌های نمایشگاهی، اماکن مذهبی معمولا با استفاده از هیترهای دمنده و موتورخانه مرکزی پرمصرف انجام می‌شود که مشکل اصلی این روش‌ها حبس شدن و اتلاف هوای گرم در نزدیکی سقف سالن‌ها و زمان‌بر بودن مدت گرمایش و نیاز به پیش‌گرم کردن سیستم می‌باشد .

اما در سامانه های گرمایش تابشی عملکرد سیستم کاملا شبیه به تابش خورشید خواهد بود و لذا این سیستم بدون نیاز به واسطه برای انتقال حرارت( مانند هوا) گرما را به صورت مستقیم و به صورت امواج الکترو مغناطیس (کاملا شبیه به نور خورشید) به افراد و اجسام سرد می تاباند.

مزایایی سامانه های گرمایش تابشی

در گرمایش سالن های نمایشگاهی , در دیگر روش‌ها برای اینکه دمای محیط افزایش پیدا کند، باید حجم زیادی از هوای درون آن گرم شود. در این روش‌ها انرژی بسیاری برای گرم ‌شدن هوایی صرف می‌شود که پیش از گرم‌ کردن سطوح، اشیا و انسان‌ها به سمت بالا حرکت می‌کند و در زیر سقف محبوس می‌شود. گرمایش تابشی این امکان را فراهم می‌کند که ابتدا مناطق مورد نظر شما گرم شوند و سپس هوای اطراف آن‌ها. از این ‌رو، برای اینکه به دمای مطلوب خود برسید،‌ به انرژی کمتری و در نتیجه سوخت کمتری نیاز خواهید داشت. به این ‌ترتیب، در هزینه ‌های خود صرفه ‌جویی می‌کنید.

علاوه بر این،‌ از دیگر مزایایی که گرمایش تابشی در پی دارد، می‌توان به سازگار بودن با محیط‌ زیست، سرو صدای نسبتاً کم و نصب راحت اشاره کرد. همچنین، این نوع سامانه های گرمایش تابشی نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی ندارند و هزینه‌های عملیاتی آن نیز پایین است.

 

با استفاده از سامانه های گرمایش تابشی، اماکن عمومی  گرما در مدت زمان خیلی کم و با سرعت بالا و به صورت یکنواخت به محل گرمایش منتقل شده و برخلاف روش‌های سنتی نیازی به روشن نگه‌ داشتن سیستم در زمان تعطیلی مجموعه ندارد، لذا این روش بهینه‌ترین انتخاب برای گرمایش اماکن عمومی و سالن‌های بزرگ است.

 

گرمایش سالن نمایشگاهی | اخگرتابش | گرمایش تابشی

 

بهترین سیستم گرمایش تابشی مناسب گرمایش سالن نمایشگاهی چیست؟

به دلایل گفته شده در ابتدای این مقاله ، سامانه های گرمایش تابشی بهترین گزینه برای گرمایش سالن های نمایشگاهی است.

اما ممکن است این سوال به وجود آید که از بین سیستم های گرمایش تابشی کدام محصول برای این امر مناسب است. در ابتدا باید بدانید که برای چه مساحتی نیاز به گرمایش دارید ، اما به دلیل مزیت های بسیار زیاد سامانه گرمایشی OHA و Compact OHA این دو محصول بهترین انتخاب برای گرمایش سالن های نمایشگاهی خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مطالعه بیشتر درباره گرمایش تابشی : ویکیپدیا 


 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسید.x