سیستم گرمایشی گازی چیست
سیستم گرمایشی تابشی گازی

فهرست مطالب

سیستم گرمایشی تابشی گازی

سیستم گرمایشی تابشی گازی چیست

سیستم گرمایشی تابشی گازی یکی از جدیدترین محصولات گرمایشی هستند که می توان از آنها برای انواع فضاها استفاده نمود. از مدل های سقفی این دستگاه ها می توان در سالن های پرورش گل و گیاه یا مرغ و قارچ بهره برد. دلیل کاربرد این سیستم، تولید گرمای پاک و نیز کم مصرف بودن این سیستم گرمایشی تابشی ها می باشد.

در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی های منحصربفرد سیستم گرمایشی تابشی گازی و قیمت آن صبحت کنیم. تا پایان با ما همراه بمانید.

سیستم گرمایشی تابشی گازی چیست؟

سیستم گرمایشی تابشی گازی از جدیدترین و پیشرفته ترین سیستم های گرمایی است که در انواع مدل ها و کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این مدل های پر مصرف آن که در سالن های پرورش گیاهان یا مرغ داری های مورد استفاده قرار می گیرند، مدل سقفی می باشد. دلیل این هم بیشتر به دلیل نوع نصب آن است که در سقف بوده و فضایی را اشغال نمی کنند. شرکت های مختلفی اقدام به تولید سیستم گرمایشی تابشی گازی با کیفیت عالی و قیمت مناسب می نمایند.

عملکرد سیستم گرمایشی تابشی گازی مانند خورشید بوده و با امواج مادون قرمز، گرمای لازم محیط را فراهم می کنند. کاربرد این دستگاه عمدتا در مکان های صنعتی و کارگاهی می باشد. عملکرد دستگاه به این صورت است که سوخت با هوای لازم در داخل مشعل ترکیب شده و پس از سوخت، تولید گرما می نماید.

بخش های اصلی سیستم گرمایشی تابشی گازی

دستگاه سیستم گرمایشی تابشی گازی دارای قسمت های گوناگونی می باشد از جمله:

– مشعل

مشعلی که در این دستگاه به کار می رود از نوع خاصی می باشد. مشعل، سوخت خود را گاز شهری تأمین می نماید و برای تولید گرمای لازم، مقداری از هوا و گاز با یکدیگر ترکیب شده و در نهایت با یک جرقع شعله تولید می شود. پس از ایجاد شعله، آن در طول لوله گسترش می یابد. شما لازم نیست که نگران امنیت آن باشید چرا که مشعل سیستم گرمایشی تابشی گازی به سیستم های ایمنی مانند شیر برقی گازی و سایر وسایل مورد نیاز وصل می باشد.

قیمت سیستم گرمایشی تابشی گازی

– منعکس کننده یا رفلکتور سیستم گرمایشی تابشی

رفلکتور دارای یک سطح کاملا براق و صیقلی است که مسئول منعکس نمودن موج های مادون قرمزی می باشد که از لوله های آتشخوار ناشی می شوند. جنس این منعکس کننده ها از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا استیل می باشند. مسیر هدایت امواج نیز در این سطح از بالا به پایین می باشد و دلیل نصب سیستم گرمایشی تابشی های گازی نیز در سقف یا دیوار همین مسئله است.

– لوله انتقال حرارت

به منظور انتشار گرمای مشعل از لوله های انتقال حرارت و یا آتشخوارها استفاده می شود. لوله ها به دلیل کاربردی که دارند باید از جنس موادی با مقاومت بالا ساخته شوند، موادی که ماندگاری بالایی در برابر حرارت داشته باشند.

لازم به ذکر است که جنس این آتشخوارها ممکن است بسته به نوع محیط کاربریشان متفاوت باشد. لوله های انتقال حرارت در سیستم گرمایشی تابشی گازی که از جنس فولاد ضد زنگ روکش دار آلومینیوم یا تیتانیوم ساخته می شوند، در زمانی که سطح گرمایی در آنها به میانگین 350 درجه سانتی گراد رسید، گرما را به شکل امواج مادون قرمز از خود ساطع می نمایند.

فن الکتریکی

فن سیستم گرمایشی تابشی گازی یکی از اجزای اصلی این دستگاه می باشد که گرما را در طول لوله های انتقال حرارت هدایت کرده و سبب گسترش آن می شود.

طول این لوله ها می تواند از 5 متر آغاز شده و حتی به 15 متر نیز بسته به نوع کاربری که دارند برسد. علاوه بر طول، این فن ها با توجه به شرکت سازنده در دو نوع دمنده و مکنده نیز طراحی می شوند.

ویژگی های منحصر به فرد سیستم گرمایشی تابشی گازی

– ساخته شده در سایزها و مدل های مختلف

– تولید گرمایی بدون دود و پاک

– کارکردی بدون صدا

– عدم اشغال فضا

– برخورداری از مشعل گازی قوی برای تولید گاز

– لوله های انتقال حرارت از جنس آلومینایزر

– تولید شده از بهترین قطعات با کیفیت و طول عمر بالا

– مجهز به منعکس کننده با بهترین جنس

– کاهش مصرف سوخت تا پنجاه درصد

قیمت سیستم گرمایشی تابشی گازی

قیمت سیستم گرمایشی تابشی گازی با توجه به کاربردی که دارند و همچنین ساختار محکم و با دوام آنها، می تواند برای اکثر مصرف کنندگان مقرون به صرفه باشد و یا بهتر بگوییم، این دستگاه ها توجیه اقتصادی بالایی دارند. دلیل این هم می تواند جنس قطعات به کار رفته داخل دستگاه باشد که از بهترین مواد بوده و در نتیجه طول عمر بالایی دارند. علاوه بر این، مصرف سوخت سیستم گرمایشی تابشی گازی در مقایسه با سایر تجهیزات گرمایشی دیگر، بسیار کم می باشد.

قیمت سیستم گرمایشی تابشی گازی به خصوص در کارگاه های صنعتی بزرگ و یا سالن هایی که برای مثال قارچ و یا گل و گیاه را پرورش می دهند می تواند بسیار مهم باشد. در واقع با ساختار ساده این دستگاه ها، هزینه های مرتبط با تعمیرات و نگهداری به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسید.x