هیتر مناسب
سیستم گرمایش مناسب شما

فهرست مطالب

سیستم گرمایش مناسب شما

هیتر مناسب

سیستم گرمایشی وسیله ای است که با نزدیک شدن به فصل سرد سال تب خرید آن برای خانه، ادارات یا فضاهای کاری و صنعتی بالا می گیرد. سالانه درصد بالایی از هزینه های انرژی مصرفی خانوار یا کسب و کارهای مختلف، صرف گرمایش می شود.

به این علت انتخاب سیستم گرمایشی مناسب با شرایط هر محیط اهمیت بسیاری دارد. بنابراین لازم است که با بهترین سیستم های گرمایشی، ساختار آن ها مزایا و معایب هر یک آشنا شوید تا بتوانید یک انتخاب خوب برای فضای خود داشته باشید.

سیستم های گرمایشی مناسب برای خانه شما

1- بخاری

محبوب ترین و مشهورترین سیستم گرمایشی برای خانه بخاری است که انواع مختلفی دارند در ایران مدل های گازی عمومیت بیشتری دارند. مهم ترین ایراد بخاری ها در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی این است که وسایل نزدیکشان و دیوار را سیاه می کنند و معمولا فضای زیادی را اشغال نمی کنند و اگر درست نصب نشوند خطر گاز گزفتگی بالایی دارند.

بخاری ها بهره وری انرژی بالایی دارند و اجازه نمی دهند گرمای تولید شده به راحتی هدر برود و نحوه نصب و راه اندازی شان آسان است و نسبت به سایر وسایل گرمایشی قیمت کمتری دارند.

2- موتورخانه

سیستم گرمایشی موتورخانه معمولا در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی دارای 12 واحد به بالا کاربرد دارد. در این سیستم آب در موتور خانه گرم می شود و از طریق رادیاتور به واحد ها منتقل می شود سپس آب در لوله های تعیین شده در هر واحد به گردش در می آید و به مرور گرمایش را از دست می دهد و به این ترتیب خانه گرم می شود.

سیستم موتور خانه بهره وری انرژی مناسبی دارد و فضایی از خانه را اشغال نمی کند و توانایی گرمایش بالایی دارد اما این سیستم معایبی هم دارد از جمله اینکه نیاز به در نظر گرفتن محیطی نسبتا بزرگ برای موتورخانه و نیاز به لوله کشی زیاد در مجتمع ها و عدم انتقال یکنواخت حرارت دارد.

مناسب ترین سیستم گرمایش

3- شومینه

یکی از شیک ترین سیستم گرمایشی موجود در بازار شومینه است که در عین حال بی استفاده ترین آن هاست تمام ویژگی های مثبت در شومینه در یک کلمه خلاصه می شود پس اگر به جیبتان و گرم شدن خانه تان بیشتر از زیبایی اهمیت می دهید بهتر است که سراغ این سیستم نروید.
شومینه مصرف بالایی دارد نمی تواند خانه را خوب گرم کند و در مصرف انرژی بسیار غیر بهینه عمل می کند.

استفاده از شومینه به مانند این است که بخاری را روشن کنید و پنجره خانه را باز بگذارید! چونکه با روشن کردن شومینه هوای سرد مرتب از دودکش وارد و هوای گرم ازآن خارج می شود.

4- پکیج

پکیج از نظر نحوه عملکرد مشابه موتورخانه عمل می کند با این تفاوت که در سیستم موتورخانه برای تمامی واحدها از یک مخزن بزرگ استفاده می شود ولی سیستم پکیج این مخزن ب مخزن های کوچک تر تقسیم شده و در هر واحد یکی از آن ها قرار گرفته است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: هیتر تابشی گرماتاب

پکیج نسبت به سایر سیستم های گرمایشی ایمنی بالاتری دارد به خاطر استفاده از سنسورهای هشدار دهنده و اینکه بدون بو کار می کند. شاید هزینه انرژی مصرفی پکیج نسبت به بخاری بالاتر باشد اما به خاطر حذف مسیر لوله کشی آب حذف پمپ آب و استقلال درمصرف هر واحد نسبت به موتورخانه بسیار به صرفه تر است.

5- گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف مدرن ترین وبهینه ترین سیستم گرمایشی حال حاضر محسوب می شود. اساس کار این سیستم مانند سیستم موتورخانه و پکیج عبوردادن آب داغ از لوله ها و استفاده از گرمایی است که آب از دست می دهد ولی با این تفاوت که لوله های مذکور در کف کار گذاشته شده و دیده نمی شوند.

استفاده از سیستم گرمایش از کف مزیت های فراوان دارد این سیستم فضایی را اشغال نمی کند و گرمایش یکنواخت است و به خاطر استفاده از تمام کف گرمای تولیدی اش در مساحتی بسیار بالا پخش می شود.

با این حال این سیستم نیز معایبی هم دارد اول اینکه نسبت به سیستم های دیگر هزینه راه اندازی اولیه آن بالا است دوم تعمیر آن به راحتی سیستمی مثل پکیج نیست و سوم به محض روشن شدن سیستم خانه گرم نمی شود و گاهی یک ساعت زمان می برد تا گرما از مصالح کف عبور کند.

پس اگر به سراغ گرمایش از کف می روید انتظار گرم شدن فوری محیط را از آن نداشته باشید.

6- رادیاتور قرنیزی

یکی دیگر از سیستم های گرمایشی رادیاتور قرنیزی است که می توان آن را یکی از بهترین سیستم گرمایشی منزل در فصل زمستان دید. رادیاتور قرنیزی عملکردی مشابه گرما از کف دارد با این تفاوت که گرما از لوله کشی کف ساختمان است ولی در این جا لوله کشی ها درون قرنیز قرار دارند البته باید بدانید که لوله کشی به شکل قرنیز است و به وسیله آن ها محیط منزل شما گرم می شود.

از مزایای رادیاتور قرنیزی باید به کم حجم بودن و بی خطر بودن آن و … اشاره کرد. که می تواند از دلایل انتخاب به عنوان بهترین سیستم های گرمایشی منزل در فصل زمستان باشد.

سیستم های گرمایشی مناسب برای محل کار و سوله های صنعتی شما

1- هیتر برقی تابشی یا هیتر بخاری برقی

هیتر برقی تابشی یا هیتر بخاری برقی یک سیستم گرمایشی است که امروزه به علت ایمنی بالا و کم خطر بودن در فضاهای صنعتی و غیرصنعتی بسیار پر طرفدار شده اند. در این وسیله، از اشعه مادون قرمز که از طریق هوا منتقل می شود، استفاده شده تا پس از تماس با اجسامی که در معرض تابش قرار گرفته اند، دمای آنها را افزایش دهد.

2- سیستم گرمایش تابشی موضعی

سیستم گرمایش تابشی موضعی جزء جدیدترین سامانه های گرمایشی است به دلیل قابل نصب بودن در ارتفاع و مصرف انرژی پایین در فضای باز، کارخانه ها ، کارگاه ، سالن ورزشی و غیره کاربرد دارد. در این سامانه ها، مشعل، فن مکنده و لوله ها به صورت یکجا در محل مورد نظر نصب شده و برای پوشش گرمایی کل سالن از آنها استفاده می شود.

جمع بندی

برای انتخاب سیستم گرمایشی مناسب باید به محلی که قرار است از آن سیستم استفاده شود و همچنین توان و ظرفیت گرمایی آن توجه کنید. از آنجاییکه استفاده از سیستم های گرمایشی، هزینه بسیار زیادی را به خانوار یا کسب و کارها تحمیل می کند، انتخاب سیستم گرمایشی مناسب که علاوه بر عملکرد مناسب در مصرف برق نیز صرفه جویی کند، اهمیت زیادی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات دیگر اخگر تابش اعم از کوره صنعتی و گرمکن صنعتی میتوانید به سایت مراجعه کنید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسید.x