سیستم های گرمایش کارگاهی

فهرست مطالب

سیستم های گرمایش کارگاهی:

 

سیستم های گرمایش کارگاهی تجهیزاتی هستند که برای افزایش دما و ایجاد گرما در محیط‌های صنعتی و کارگاهی استفاده می‌شوند. این سیستم ها می‌توانند از انواع مختلفی باشند، مانند گرمایش هوا، گرمایش تابشی، یونیت هیتر، هواساز، ایرواشر و غیره. انتخاب بهترین سیستم گرمایشی بستگی به نوع سازه، محیط، کاربری و بودجه دارد.
انبار نه تنها مکانی است که در آن کالاها ذخیره می شود، بلکه محل کار نیز می باشد. همانطور که یک کارگاه است که در آن هر روز مردم در تعمیر، مونتاژ و پردازش کار می کنند. گرم کردن چنین مکان هایی نه تنها یک موضوع راحتی است، بلکه یک الزام تحت مقررات OHS است.

 

بهترین راه های گرمایش انبار یا کارگاه در زمستان چیست؟

گرمایش اماکن در آب و هوای معتدل به دلیل دمای پایین که بیش از نیم سال رایج است ضروری است. هزاران سال است که مردم از روش های مختلفی برای بهبود آسایش حرارتی خانه و محل کار استفاده می کنند. نه چندان دور، فقط در چند دهه، این مشکل بزرگی نبود. تنها چیزی که نیاز داشتید یک کوره مناسب، زغال سنگ یا نفت بود و کارگاه یا سالن به راحتی گرم بود. اخیراً قوانین جدیدی که دامنه آن شامل سطوح انتشار است، به اجرا گذاشته شده است.

گرمایش انبار – مشکلات فنی


گرمایش انبار یا کارگاه نیز باید الزامات فنی خاصی را داشته باشد. این مناطق با حجم زیاد و کمبود پارتیشن مشخص می شوند. علاوه بر این، در بیشتر موارد، این امکانات به طور موقت، در طول روز، گاهی اوقات حتی برای 8 تا 10 ساعت استفاده می شود. به همین دلیل از سیستم گرمایش انتظار می رود: افزایش سریع و مؤثر دما (در صبح) در مناطقی که مردم در آن حضور دارند، ظرفیت گرم کردن فضاهای بزرگ و خالی را دارند راه‌اندازی آسان و آمادگی فوری برای کار باشد. بخاری های معمولی مطمئنا هیچ یک از این ویژگی ها را ندارند. آنها هوای گرم را از طریق همرفت توزیع می کنند. برای انبارهایی که چندین متر ارتفاع دارند گرمایش فضای داخلی نیاز به زمان دارد. این پدیده ممکن است توسط عوامل تخریب کننده محدود شود، اما حتی با کمک آنها، کارمندان گاهی اوقات باید منتظر بمانند تا محل کارشان تا نیمی از شیفت کاری خود گرم شود.

گرمایش سالن صنعتی |سیستم گرمایش کارگاهی|اخگرتابش |
چگونه یک انبار یا کارگاه را در زمستان به سرعت گرم کنیم؟

اولین قدم برای برنامه ریزی گرمایش یک کارگاه یا انبار همیشه جستجوی راه هایی برای کاهش تلفات حرارتی است. افزایش دما تا حد معینی در صورتی که تاسیسات فاقد هوا و پر از پل های حرارتی نباشد، زمان بیشتری می برد و هزینه های بیشتری را به همراه خواهد داشت. بنابراین ارزش آن را دارد که آن را با استایروفوم، پشم معدنی یا فوم PUR عایق بندی کنید. نه تنها دیوارها، بلکه قبل از هر چیز، سقف را نیز باید عایق بندی کنید، جایی که بیشتر گرما از آن خارج می شود. از بین بردن یا محدود کردن این تلفات نیز مستلزم توجه به پنجره ها و درها است. مهم است که مطمئن شوید مهر و موم مناسب دارند و حتی آنها را با فیلم محافظ اضافی مجهز کنید. در مورد ورودی ها یا دروازه ها، پرده هوا راه حل خوبی است که از خروج هوای گرم به بیرون جلوگیری می کند. استفاده از به اصطلاح پرده هوا با عملکرد گرمایش گرمای اضافی را در منطقه درگاه فراهم می کند.

بهترین راه های گرمایش انبار چیست؟


تحت شرایط فوق، راه حل هایی برای اطمینان از انتشار تشعشعات حرارتی هدفمند مورد نیاز است. حامل آن ممکن است هم انتشار مادون قرمز و هم هوای گرم شده باشد. اولین راه حل جدیدی است که در حال شروع محبوبیت در بین کاربران بالقوه است. راه‌حل‌هایی مانند رادیاتورهای مادون قرمز یا پانل‌های مادون قرمز هنوز با برخی بی‌اعتمادی احاطه شده‌اند. سیستم های گرمایش هوای گرم، که شامل تعدادی راه حل نیز می شود، بسیار محبوب تر است. اینها بهترین راه‌ها برای گرم کردن انبار یا کارگاه هستند، زیرا از نظر کارکرد ارزان و سازگار با محیط زیست هستند. این گروه شامل: تهویه مطبوع با عملکرد گرمایش، بخاری آب و گاز و نفت کوره های هوای اجباری پرده های هوا نیز یک سیستم هوای اجباری هستند. نقش آنها در سیستم گرمایش بسیار قابل توجه است. اگرچه خودشان گرمای زیادی نمی دهند، اما از هدر رفتن آن جلوگیری می کنند.


برای مطالعه بیشتر این مطلب هم پیشنهاد می شود: بخاری کارگاهی چیست و چه انواعی دارد؟


گرمایش انبار با تهویه مطبوع


تهویه مطبوع با عملکرد گرمایش یکی از جدیدترین پیشنهادها در زمینه تاسیسات گرمایشی است. مدتهاست که مشخص شده است که تهویه مطبوع در زمستان کاربرد چندانی ندارد. دمای بیرونی پایین است و فضاهای داخلی نیازی به سرمایش ندارند. استفاده از این سیستم در صورت بالا بودن دمای داخل ساختمان توجیه پذیر خواهد بود. اما در فصل زمستان از سیستم گرمایش مرکزی استفاده می شود زیرا می تواند دمای ساختمان را تنظیم کند. تهویه مطبوع استفاده نشده نیازی به غیر فعال بودن ندارد. در صورت داشتن عملکرد مناسب می توان از آن برای تولید گرما نیز استفاده کرد. در تابستان گرما از ساختمان خارج شده و از طریق سیستم تهویه هوای خنک جایگزین آن می شود.

چگونه با استفاده از هوای گرم دمای یک انبار را به طور مؤثر افزایش دهیم؟

یکی از روش های جدید گرمایش کارگاه یا محل نگهداری، استفاده از هوا به عنوان وسیله گرمایشی است. سیستم گرمایشی کارگاهی می تواند دو شکل داشته باشد، یعنی: گرمایش هوای اجباری از یک کوره، آبگرمکن یا بخاری گازی. هر یک از این سیستم ها بر اساس اصل عبور جریان هوای سرد از نزدیک لوله های آب گرم یا کوره عمل می کنند. هوا گرما را جذب کرده و سپس به داخل انبار یا کارگاه دمیده می شود. تفاوت دیگر این است که سیستم از کجا هوا می گیرد. در مورد آبگرمکن ها، فن آن را مستقیماً از اتاق می راند. در مورد کوره های هوای اجباری، از اتاق ها از طریق ورودی ها گرفته می شود و به کوره هدایت می شود که با گاز طبیعی، LNG یا برق کار می کند. این تاسیسات از یک کوره هوای اجباری و یک سیستم مجاری و توری تشکیل شده است. این سیستم همچنین ممکن است به عملکردهای فیلتر هوا، خشک کردن و خنک‌کننده مجهز باشد.

Picture of تیم تولید محتوا اخگرتابش

تیم تولید محتوا اخگرتابش

1 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسید.x