مهندس فرهاد سکوتی
مصاحبه با مدیر عامل شرکت اخگرتابش

فهرست مطالب

مصاحبه با مهندس فرهاد سکوتی مدیر عامل شرکت اخگرتابش ایرانیان

-    جناب مهندس ضمن معرفی خودتان، لطفاَ مختصری از تجربیات و سوابق خود را برای خوانندگان ما بفرمائید.

فرهاد سکوتی هستم ،تحصیلات دوره فوق لیسانس را در دانشگاه پلی تکنیک در سال 1387 در رشته مهندسی مکانیک به اتمام رساندم.از سال 1386 در شرکت های فعال در زمینه انرژی از قبیل آذرآب، دیزل سنگین ایران و آساد صنعت که نماینده شرکت SYSTEMA ایتالیا بود، فعالیت داشته ام. شرکت آساد صنعت اولین شرکتی بود که محصولات گرمایش تابشی را از ایتالیا وارد ایران کرد و جا دارد از زحمات آقای مهندس محبی مدیر عامل شرکت آساد صنعت در بهینه سازی مصرف انرژی در کشور قدر دانی کنم.

در سال 1388 در شرکت آساد صنعت به عنوان مسئول بخش گرمایشی فعالیت کرده ام و از سال 1390 تا کنون به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره  در شرکت تولیدی و صنعتی شرکت اخگرتابش ایرانیان خدمت می نمایم.

-    شرح مختصری از زمینه فعالیت شرکت و زمینه کاربرد محصولات این شرکت را بفرمائید.

شرکت اخگرتابش در سال 1390 جهت تولید انواع سیستم های گرمایش تابشی تاسیس و همچنین این شرکت در سال 1392 با تجهیز کارخانه به ماشین آلات مدرن موفق به تولید متنوع ترین محصولات گرمایش تابشی با رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا شد.

سیستم های گرمایش تابشی در ساختمانهای با سقف بلند کاربرد دارند و به علت مکانیزم انتقال حرارت کمترین اتلاف را برای گرم کردن سالن های ورزشی، سالن های صنعتی  مرغداری گلخانه و رستوران و فضای باز دارند.

از آنجا که یکی از چالش ها در بخش ایمنی ساختمان، عدم قرار گرفتن مشعل سیستم حرارتی در بیرون از ساختمان می توان به حساب آورد، شرکت اخگرتابش با تولید سیستم گرمایش تابشی مرکزی پرتو برای اولین بار در کشور این نقص را برطرف کرده و سهم بسزایی در افزایش ایمنی ساختمانهای صنعتی و ورزشی داشته است.

محصولات شرکت اخگرتابش شامل: سیستم های گرمایش تابشی موضعی شامل سری آذر، تابان، فن تاب  در این سامانه ها مشعل داخل سالن نصب می شود و سیستم های گرمایش تابشی مرکزی پرتو که مشعل خارج از ساختمان نصب می شود.

در بسیاری از ساختمانها از قبیل سالن های صنعتی و ورزشی نصب مشعل داخل ساختمان بسیار خطرناک می باشد. احتمال آتش سوزی و گاز گرفتگی، برخورد توپ با تجهیزات خط گاز اجازه نصب مشعل را در داخل سالن نمی دهند. در این شرایط با استفاده از سیستم گرمایش تابشی مرکزی پرتو این مشکلات برطرف می شود.

-    آیا شرکت اخگرتابش با شرکت های خارجی همکاری فنی دارد؟


بله، یکی از پارامترهای مهم در بهبود و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات، استفاده از تجربه و دانش فنی شرکت های خارجی است که سابقه بسیار بیشتری از شرکت های ایرانی دارند. در حال حاضر ما با دو شرکت ایتالیایی SYSTEMA  و STAR PROGETTI همکاری فنی و مهندسی داریم و به مشتریان آنها خدمات در سراسر خاورمیانه ارائه می نماییم.

پروژه های شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت آپادانا سرام از بزرگترین پروژه های گرمایش  تابشی در کشور بوده است.

مدیر عامل شرکت اخگرتابش

-    لطفا بفرمایید تفاوت سیستم گرمایش تابشی مرکزی پرتو و سیستم گرمایش تابشی موضعی در چیست؟

یکی از بارزترین تفاوت کاربردی سیستم گرمایش تابشی مرکزی و موضعی، تفاوت در سطح پوشش حرارتی باند تابشی می باشد. در سامانه پرتو هم باند تابشی بزرگتر است و همچنین ارتفاع نصب باند تابشی بالاتر است بنابراین با استفاده از سامانه پرتو چتر حرارتی بزرگتری را برای سالن بوجود خواهیم آورد و به سادگی می توان سالن های 1000 متر مربع را تنها با یک دستگاه و مصرف بسیار ناچیز انرژی به کیفیت بالایی گرم نمود.

علاوه براین، در سیستم گرمایش تابشی مرکزی، مشعل خارج سالن نصب می شود و نیازی به لوله کشی گاز و کابل کشی داخل سالن نخواهیم داشت و بدین ترتیب کلی از هزینه های جانبی حذف خواهد شد.

نبایستی فراموش کرد که ایمنی بالا سامانه پرتو خطر هرگونه آتش سوزی و گاز گرفتگی را از بین خواهد برد و با توجه به نصب مشعل در خارج از سالن نیازی به اجرای دودکش نخواهیم داشت.

-    سامانه گرمایش تابشی پرتو را برای چه محل هایی پیشنهاد می کنید؟

همه سالن های بیش از 450 متر مربع با ارتفاع سقف حداقل 5 متر و بیشتر مناسب ترین مکان برای استفاده از سیستم های گرمایش تابشی مرکزی می باشند. سالن های صنعتی، سالن های ورزشی به کمک این سیستم گرمای مطلوبی در فصل سرد خواهند داشت.

نصب مشعل در خارج از سالن های ورزشی و عدم وجود کابل برق و لوله کشی گاز سبب محبوبیت این دستگاه نزد مهندسین تاسیسات شده است.

گرمایش تابشی پرتو

-    تفاوت شرکت اخگرتابش با سایر شرکت های تولید کننده سیستم های گرمایش تابشی در چیست؟  

خوشبختانه از سال 1390 تاکنون شرکت پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و شرکت اخگرتابش متنوع ترین محصولات را برای کاربری های مختلف تولید کرده است.

تنوع یعنی دستگاههای ما با انواع سوخت ها کار می کنند، از قبیل گاز طبیعی، گاز مایع، گازوئیل و حتی الکتریسته و هرکدام از این محصولات برای بازه بزرگی از توان مصرفی طراحی شده اند. این رنج توان از 1.5کیلو وات تا 300 کیلووات می باشد.

در اخگرتابش برای هر نوع کاربری فارغ از نوع سوخت در دسترس، راهکاری برای گرمایش داریم.

–    در خاتمه اگر نکته و یا مطلب خاصی برای خوانندگان  دارید بفرمائید.
در پایان اینجانب بعنوان یکی از فعالین صنعت کشور،  تمامی تلاش خود را جهت ارائه  محصول با کیفیت بکار خواهم بست و امیدوارم در انجام وظایف به نحو مطلوبتر عمل نمایم.