هیتر صنعتی

کدام هیتر صنعتی برای شما مناسب است؟

فهرست مطالب

کدام هیتر صنعتی برای شما مناسب است؟

هیتر صنعتی

هیتر صنعتی مناسب و با کیفیت، در گرم کردن فضا بسیار موثر است. این وسیله سیستمی گرمایشی است که با کم ترین مقدار سوخت، بهترین گرمای طبیعی و ایده آل را تولید می کند.

امروزه یکی از مهم ترین وسایلی که سایرین به آن نیازمندند، سیستم های گرمایشی تابشی است. امکان دارد برخی از صاحبان مشاغل خاص مثل پرورش گل و گیاه، قارچ و حتی مرغ به دنبال وسیله ای برای گرم کردن فضای بزرگی باشند. ما به آنها هیتر صنعتی را معرفی می کنیم. در ادامه به توضیح و تعریف هیتر صنعتی و انواع آن می پردازیم.

هیتر صنعتی چیست؟

هیتر صنعتی که وسیله ای گرمایشی است در فرآیند های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم به کمک انرژی الکتریکی که به گرما تبدیل می شود می تواند یک شیء یا فضا را که به دمای بیشتری نیاز دارد گرم کند.

اگر بخواهیم توضیح هیتر صنعتی مناسب و باکیفیت را با مثال نشان دهیم یعنی می توانیم روغن روغن کاری رو مثال بزنیم. این روغن قبل از استفاده نیاز به گرما دارد. حتی ممکن است یک لوله به ردیابی گرما نیاز داشته باشد تا از سرما زدگی آن جلوگیری شود.

کار هیتر های صنعتی دقیقا همین است. این سیستم ها با تبدیل برق به گرما کار خود را به خوبی ارائه می دهند. هیتر صنعتی که به هیتر کارگاهی نیز معروف است، وسیله ای گرمایشی برای گرم کردن سالن ها و فضا های بزرگ می باشد. گرمایش هیتر های صنعتی به وسیله تنظیم فن صورت می گیرد و گرما در محیط مورد نظر پخش می شود.

همچنین نکته قابل توجهی که درباره ی هیتر های صنعتی وجود دارد، قدرت 20 تا 30 برابری آنها نسبت به هیتر های معمولی است. اگر بخواهیم هیتر صنعتی را تشبیه کنیم، این سیستم تا حدودی مشابه کوره هوای گرم در ابعاد کوچکتر است. انتقال حرارت در این هیترها فقط به چند گونه صورت می گیرد. یا با فن تنظیم می شود یا از طریق روش های متداول مثل تابش صورت می گیرد.

انواع هیتر صنعتی

هیتر های صنعتی انواع های مختلف و زیادی دارند که می توان آنها را با روش های مختلف طبقه بندی کرد. در ادامه به چند مدل از آنها اشاره خواهیم کرد.

انواع هیتر صنعتی

1- انواع هیتر صنعتی مناسب از نظر کاربرد

هیتر های صنعتی با توجه به کاربرد آنها به 4 تقسیم بندی می شوند.

هیتر های گردشی (سیرکوله)

در برخی موارد جریان های مایعی در حال گردش، چرخش و حرکت هستند. این دسته از هیترها کار گرم کردن این مایعات را در حین عبور به عهده دارند.

هیتر های دریچه ای (داکت هیتر)

این دسته از هیترهای تابشی برای گرم کردن جریان های گازی در حال حرکت کاربرد دارند. یعنی یا در وسط جریان های گازی یا کانال هوا نصب می شوند و گرمای مورد نیاز را انتقال می دهند.

هیتر های غوطه ور در مایع (ایمرژن)

همانطور که از اسم این هیترها پیداست، آنها با غوطه ور شدن در مایع گرما را منتقل می کنند.

هیتر های اتاق (روم)

این نوع از هیتر ها برای گرم کردن فضا های محدود طراحی شده اند. برای همین در این هیترها از آلایند های خطرناک نظیر منو اکسید کربن خبری نیست. معمولا این هیترها قابل حمل هستند.

2- انواع هیتر صنعتی از نظر ماده گرم شونده

هیتر های صنعتی از نظر نوع ماده گرم شونده که به آنها منتقل می شود به دو دسته گازی و آبی تقسیم می شوند.

هیتر های گازی

هیتر های صنعتی گازی برای گرمایش هوا کاربرد دارند. هیتر هایی که مخصوص فضا های محدود و اتاق هستند از این دسته اند.

هیتر های آبی

از هیتر های صنعتی آبی معمولا برای گرم کردن آب مصارف مسکونی استفاده می شود. سوخت مصرفی این هیتر از گازوئیل، نفت و جریان الکتریسیته است.

3- انواع هیتر از نظر مشخصات فیزیکی

هیتر های انعطاف پذیر

این دسته از هیترها ویژگی های خاصی دارند. مثلا در زمان گرم کردن چیزی به شکل همان چیز در می آیند.

هیترهای ضدانفجار

همانطور که از اسم آنها مشخص است، این هیترها در برابر انفجار، جرقه و شعله به خاطر محفظه مستحکمی که دارند مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

4- انواع هیتر صنعتی از نظر نحوه قرارگیری

هیتر های صنعتی از نظر نوع قرارگیری و نصب به دو دسته هیتر ایستاده و کابینتی تقسیم می شوند.

5- انواع هیتر صنعتی از لحاظ سوخت مصرفی

باید بدانید که هیتر های صنعتی از نظر سوخت هم تقسیم می شوند. آنها از نظر سوخت مصرفی به سه دسته زیر تقسیم شده اند.

هیتر صنعتی برقی

همانطور که از نام آنها می توان فهمید، این هیترها با استفاده از انرژی الکتریسیته حرارت را ساطع می کنند.

هیتر صنعتی گازی

هیترهای تابشی گازی از انواع گازها برای گرمایش خود استفاده می کنند. آنها از گاز طبیعی، گاز طبیعی مایع، پروپان و… برای تولید حرارت استفاده می کنند.

هیتر صنعتی نفتی

این هیترها هم از نفت، نفت سفید و کروسین استفاده می کنند.

مزایای هیتر صنعتی

● امنیت و ایمنی بالا را به وجود می آورند.
● بازدهی مناسب هیتر های صنعتی.
● قابلیت تنظیم دقیق میزان انتقال حرارت با استفاده از فن و به میزان مناسب.
● تنظیمات هوشمند هیتر های صنعتی.
● امکان تنظیم دما با استفاده از ترموستات دیجیتال.
● طول عمر و دوام بالا.

سخن پایانی

به طور کل انواع هیترها و همچنین گرمکن صنعتی جز بهترین سیستم های گرمایشی هستند. هیتر های صنعتی این شرایط را به وجود آورده اند که افراد برای انواع مکان ها از آنها بهره ببرند. البته با توجه به مکان مورد نظر قیمت هیتر صنعتی نیز تغییر می کند. شما می توانید برای خرید هیتر صنعتی مناسب، با کیفیت و دوام بالا با ما تماس بگیرید یا اگر مایل به خرید حضوری بودید به فروشگاه های اینترنتی ما مراجعه و خرید خود را با قیمتی به صرفه انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

44 + = 46