سیستم گرمایشی سقفی

بخاری یا هیتر تابشی سقفی چیست؟

فهرست مطالب

بخاری یا هیتر تابشی سقفی چیست؟

هیتر تابشی سقفی نوعی از هیتر تابشی است که در سقف نصب می شود. این دستگاه دارای کاربرد های بسیاری است که آنها را متمایز از یکدیگر میکند اما همواره اصول و قوانین فیزیکی به کار رفته در آنها یکی است و همگی از یک قانون پیروی می کنند. بخاری یا گرمایش تابشی سقفی یکی از انواع بسیار پرکاربرد در جوامع امروزی به حساب می آیند و دارای محبوبیت فراوان نیز هستند.

هیتر تابشی سقفی

دلایل استفاده از بخاری تابشی سقفی

استفاده از بخاری تابشی سقفی به دلیل امنیت بالای هنگام استفاده و کاهش هزینه ها بسیار مناسب می باشد.

هیتر برقی سقفی، گرمای مناسب و دلنشینی را برای افراد فراهم میکند به همین دلیل محبوبیت بالایی دارد و حس آسایش هنگام استفاده از آن برای بسیاری از افراد دلیل اصلی انتخاب جهت خرید است.

از گرمایش تابشی های برقی در مکان ها و فضاهای مختلفی می توان استفاده کرد. این دستگاه یکی از گزینه های بسیار مناسب جهت نصب در رستوران ها و کافه ها هستند.

هیتر تابشی سقفی در کافه ها، رستوران ها و محیط های باز

ویژگی های بخاری تابشی سقفی

کافه ها، رستوران ها، مکان هایی که دارای فضای باز مانند حیاط و یا بالکن هستند، قطعا می خواهند از این بخش از محیطی که در اختیار دارند نهایت استفاده را ببرند.

در پاییز و زمستان که هوا بسیار سرد است عملا این بخش از محیط خانه و رستوران و کافه و اداره و…. غیرقابل استفاده می گردد و کارایی خود را از دست میدهد. هیتر تابشی سقفی میتواند امید دوباره ای برای استفاده از این محیط به افراد و صاحبان آن بدهد.

با استفاده از یک بخاری تابشی سقفی میتوانید گرمای مورد نیاز برای نشستن و گذراندن وقت در این قسمت ها را بیابید و از گرمای دل چسبی که برای شما به ارمغان می آورد نهایت استفاده را بکنید.

این دستگاه ها انتخاب بسیار مناسبی برای محیط های باز هستند. اگر صاحب کافه یا رستوران هستید، باید به شما بگوییم که مشتریان شما از نشستن در بالکن و یا حیاط زیر گرمای حاصل از گرمایش تابشی سقفی بسیار لذت خواهند برد. چرا که هم میتوانند از منظره بیرون استفاده کنند و هم میتوانند با گرمای مطلوبی به معاشرت بپردازند.

یکی از اتفاقاتی که باعث شده است تعداد افرادی که به کافه ها و یا رستوران ها مراجعه می کنند بخواهند در بالکن بنشیند ظهور و حضور ویروس کوید ۱۹ است. مشتریان خسته از خانه ماندن ترجیح میدهند بیرون بیایند و در محیط بازی که گرمای بسیار دلنشینی دارد با رعایت پروتکل های بهداشتی بنشینند و قهوه یا چای خود را در آرامش میل کنند.

اصول به کار گرفته شده در هیتر تابشی سقفی

در هیتر تابشی سقفی انرژی گرمایی با استفاده از امواج الکترومغناطیس جابجا می شود و به بدن ما میرسد. در منازل مسکونی اگر بخواهند از بخاری تابشی سقفی استفاده کنند معمولا از نوعی از آن که به صورت سیستم پانل و یا سیستم خاص تری به نام سیستم هیتر تابشی قرنیزی است استفاده می کنند.

در سیستم مدل های قرنیزی از نوعی پنل استفاده می شود تحت عنوان، پنل پا کوتاه یا پنل قرنیزی که این پنل ها با داشتن شکلی مشابه کمربند تمامی دیوارهای خارجی اتاق و سالن را در بر می گیرند.

منبع گرمای به کار رفته در درون این پنل ها آب گرم است که با چرخش خود در سیستم پانل، ایجاد گرما می کند.

گرمایش تابشی سقفی چگونه کشف شد؟

در اوایل قرن هجده میلادی یکی از ستاره شناسان به نام و معروف انگلیسی به نام ویلیام هرشل با استفاده از منشور به تجزیه نور و یک دماسنج پرداخت.

در هنگام انجام این آزمایش متوجه شد که امواج تابیده شده از خورشید پس از عبور منشور در بخش طیف آبی رنگ کمترین میزان دما و در طیف قرمز رنگ بالانری دما را دارند.

نکته مهم دیگری که شاهد آن بود، حرکت دماسنج از از طیف آبی به سمت طیف قرمز با افزایش چشمگیر دما همراه بود.

کاربرد های هیتر تابشی سقفی

پس از آن بیشترین مقدار گرمایی که دماسنج نشان می دهد مرتبط با قسمت رنگ های زیر طیف قرمز رنگ بود که این رنگ ها را طیف مادون قرمز نامید.
با توجه به تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد بیش از نیمی از گرمایش تابشی خورشید به صورت امواج گسترده در طیف مادون قرمز به زمین میرسد.

پس از این اتفاقات و کشفیات در اواخر قرن بیست میلادی، رابرت گوردون برای اولین بار دستگاهی ساخت که با توجه به نظریه تابش نور خورشید و دماسنج کار میکرد.

این دستگاه که نوعی هیتر تابشی لوله ای و گاز سوز بود با عملکردی شبیه به سیستم تابشی خورشید توانست باعث تولید و انتقال گرما بشود. این سیستم امروزه بسیار محبوب و دارای طرفداران بسیاری می باشد.

بخاری تابشی در مصرف سوخت صرفه جویی بسیاری دارد و انتخاب مناسبی برای فضاهای باز می باشد. بهتر است قبل از خرید گرمایش تابشی به مساحت جایی که میخواهید گرم بشود توجه کنید و متناسب با کاربردی که می خواهید برایتان داشته باشد آن را انتخاب کنید و تهیه کنید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسید.x